איך לבחור אולם אירועים?

מזל טוב, היום הגדול עומד בפתח, ואחרי התרגשויות ההצעה והאירוסין, מתחילות ההכנות לחתונה. זוהי תקופה עמוסה ומטלטלת לזוג הצעיר עם כל ההכנות לאירוע ועם הפקתו. בחירת האולם הוא אחד המוקדים החשובים, אך ברגע שבחרתם, יש לכם עוגן להיאחז בו, וסביבו נרקמות שאר ההכנות, כמות המוזמנים, ההושבה, בחירת די ג’יי, בחירת שמלה וחליפה ועוד. אז איך בוחרים אולם לאירוע?

 

גינה או אולם סגור

לפני חתונתי, חמותי “תפסה” אותי לשיחה ואמרה לי כך: “אני לא מוכנה לחתונה בגינה. העקבים הגבוהים שלי ישקעו בדשא, הפריזורה שלי תיהרס מהלחות, האוכל יתמלא בזבובים ויתושים, ואני מוכנה רק לאולם עם מזגן”… הסכמתי בזמנו לכל דרישה ובלבד להתחתן . היום הזוג הצעיר אמון בדרך כלל על ההפקה, ולמרות התחשבות ברצונות ההורים, רוב ההחלטות נעשות על ידיהם. כמובן שיש לשקול את תקופת השנה לפני שנחליט איך לבחור אולם אירועים, סגור או פתוח, גן אירועים או אולם סגור.

 

אירוע בגינה אירוע באולם
עיצוב ויופי אירוע בגן יכול ליצור אווירה טבעית ופסטורלית לחתונה מושלמת אירוע באולם יכול להיות מעוצב בצורה יוקרתית ומרשימה לחתונה מהסרטים.
עלות מחיר הוגן וטוב, העיצוב הוא על בסיס הטבע זאת אומרת שאין צורך ביותר מידי המחירים עלולים להיות יותר יקרים בהתאם לעיצוב האולם גודלו ועוד
תאריך התאריכים הטובים ביותר בדרך כלל הם בתקופת האביב והקיץ

החיסרון הוא שהתקופה קצרה יותר ולא יתאפשר האירוע בתקופות הקרות והגשומות יותר.

התאריכים החמים הם בתקופת הקיץ אך כמובן שאין שום בעיה בדרך כלל לחגוג גם בתקופות הקרות והגשומות.

 

יתרונות גינה –  יתרונות לקיום החתונה בגן אירועים או גינה הם רבים:

  1. עיצוב האירוע – המקום עושה את האירוע. דשא, פרחים, מזרקות מים, יפי הצמחייה, האוויר הצח והמקום ישרו מיד אווירת רוגע ויופי ברגע שהאורחים יכנסו למקום.
  2. חיסכון בעלויות – תוכלו לחסוך בקישוטי פרחים, מכיוון שכל המקום הוא גן פורח.
  3. נוף מושלם – גם שהתמונות תצאנה יפות במיוחד על רקע הטבע של המקום.

יתרונות אולם סגור – גם לקיום החתונה באולם יש יתרונות:

  1. מזג האוויר – אם אתם מתחתנים בחורף או באביב וסתיו, כשהסיכוי לגשם גבוה, ברור שאולם או מקום עם סכך הוא האופציה עבורכם. גם בימי הקיץ הישראלי, עם חום קיצוני או לחות כבדה, עדיף אולם עם מזגן.
  2. מחיר – ישנם אולמות יוקרתיים שיעלו לכם פחות מגן אירועים, והאירוע יהיה מושלם בהם. המזגן ירגיע את האורחים, התאורה, הריהוט והמוזיקה יעשו את העבודה.

 

חתונה בגינה

 

שאלות בנוגע לאולם שתבחרו:

אז הבנתם כבר איך לבחור אולם אירועים ,כעת עליכם לשים לב להרבה נקודות:

  1. מספר המוזמנים – דברו עם ההורים של שני הצדדים, והחליטו על מספר המוזמנים לאירוע. יש משפחות קטנות ויש גדולות, האם יש הרבה חברים להזמין או מעט חברים? היכן אתם או הוריכם עובדים: יש אנשים שתרצו אולי להזמין ממקום העבודה שלכם ושל הוריכם. דרך אגב, ריבוי מוזמנים דווקא יכול לכסות את האירוע, בזמן שחתונה מצומצמת ואינטימית עלולה לצאת לכם יותר יקרה. אחרי שהגעתם למספר המוזמנים שלכם, כדאי להוריד 30% בהתחייבות מול המקום.

 

  1. חיפוש המקום האידיאלי – אחרי שתבינו את כמות המוזמנים, צאו לחפש את המקום האידיאלי עבורכם:
  • אישורים וביטוח – שימו לב שיש למקום אישורים כחוק לפני שתחתמו על חוזה האירוע, וכמובן, גם ביטוח צד ג’.
  • הגעה לאירוע להתרשמות – הגיעו לאולם ואל תחתמו בלי לחוש את המקום או להשתתף באחד האירועים המתקיימים בו. תיווכחו בעצמכם בהתנהלות המקום בשעת אירוע: הביטו במנות, במלצרים, בתאורה במנהל האירוע, במקום החופה ועוד.
  • עיצוב – שימו לב לעיצוב. כל מקום אפשר לעצב לפי ראות עיניכם. חישבו על רעיונות עיצוביים שיסדרו את המקום לטעמכם. כל אירוע יכול להראות קצת שונה לפי העיצוב האישי.

 

  1. התפריט – שימו לב למנות בשריות ולמנות צמחוניות וטבעוניות. הרבה אנשים כיום אוכלים רק צמחוני או טבעוני, ומאוד מדכא כשלאורחים המגוונים שלכם אין מספיק מבחר. יש לבדוק גם את נושא ההגשה בתחילת האירוע, וגם את האוכל המוגש מאוחר יותר. האם אין תורים ארוכים ליד דוכני הגשת המזון, או האם האוכל מוגש על ידי מלצרים לשולחנות. לפעמים יש גם שילוב של הגשה לשולחנות וגם בופה עם דוכני מזון. הסתכלו אם הדוכנים עומדים במספר מוקדים באולם או בגן. יש לבדוק גם את מנות הילדים. בקשר למשקאות יש לבדוק באולם אילו משקאות אלכוהוליים ניתנים מטעם המקום וכלולים בתפריט, ואלו משקאות אפשר להוסיף לשדרוג האירוע.

 

  1. מרחק ומיקום – כשאתם בוחרים מקום לקיום אירוע יש לשים לב האם המקום מרוחק מביתכם והאם הנסיעה תארך מאוד לאירוע או שעדיף לכם לחגוג קרוב לביתכם ולחסוך לאורחים את הפקקים של הדרך.

 

  1. דמי ביטול – למקרה של ביטול חלילה (כוח עליון או בעיה אחרת) דאגו לתאם את דמי הביטול כבר בחוזה.

 

  1. חניה – האם יש מספיק מקומות חניה ליד האולם או הגן? אם יש חניה, האם יש הסדר עם בעלי האולם על החניות, כדי לחסוך לאורחים תשלום על חניה? כמו-כן, יש לדאוג לחניות לנכים והנגשה לנכים אם יש לכם אורחים כאלה.

 

לסיכום

השאלה איך לבחור אולם לאירועים היא שאלה לא פשוטה וכל בני זוג רוצים את את המקום המושלם עבורם.

אחרי שכבר קראתם כנראה שהבנתם שהתשובה לשאלה הזאת היא אינדיבידואלית ביחס למי אתם ומהם העדפותיכם,

בחרו בקפידה לפי כל הפרטים ולא משנה היכן תבחרו שיהיה המון במזל טוב ותהנו מהיום המיוחד והחד פעמי הזה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
לייעוץ חינם השאירו פרטים
להתארגן ליום המיוחד בקלאס
השלום 89 באר שבע - שניים מהדברים הכי חשובים ביום החתונה הם איפה תתחילו אותו ואיפה הוא הסתיים. אנחנו כאן כדי לדאוג ששניהם יתממשו בשיא הפינוק והסטייל!
השלום 89 באר שבע - שניים מהדברים הכי אנחנו כאן כדי לדאוג ששניהם יתממשו בשיא הפינוק והסטייל!
לבדיקת תאריך פנוי השאירו פרטים