איך למצוא את שמלת הכלה המושלמת בלי לקרוע את הכיס

כל כלה מתרגשת לקראת החתונה ורוצה להיראות הכי טוב שאפשר. השמלה שתלבשי תככב בתמונות ותהיה חלק מהשיח המרכזי בחתונה, ולכן חשוב להשקיע היטב בחיפוש אחרי האחת שלך. מצד שני, זה לא אומר שצריך להשתגע ולהוציא על השמלה סכומים מוגזמים. אם החלטת שאת רוצה לצמצם קצת את העלות הממוצעת של שמלת כלה, זו הכתבה בשבילך

חלק מהתכנון של החתונה הוא כמובן גם הנראות של הכלה והחתן. חשוב לכל זוג להיראות יפה ומכובד, ופעמים רבות לכלה גם יש איזשהו חלום ספציפי לשמלה שהיא דמיינה לעצמה. אבל ההוצאות סביב חתונה הן רבות ועלויות של שמלת כלה אצל מעצבת יכולות להאמיר לאלפי שקלים ואפילו ליותר מכך. מה יכולה לעשות כלה שרוצה לצמצם עלויות? צוות save the date  ערך עבורך את המדריך השלם למציאת שמלת כלה במחיר שפוי.

 

קביעת תקציב לשמלת כלה

כמו לגבי כל ספק אחר בחתונה, גם לשמלת הכלה חשוב להגדיר תקציב. איך עושים את זה נכון?

  1. מחליטים כמה שמלות כלה את רוצה עבור האירוע. לפעמים יש רצון או צורך ביותר משמלה אחת, וזה כמובן משהו שחשוב לקחת בחשבון כשבונים תקציב.
  2. מחליטים איזה סגנון של שמלה תרצי. יש הבדל גדול בטווחי מחירים בין סגנונות שונים של שמלות. למשל, ניתן למצוא שמלות לבנות פשוטות יחסית בכמה מאות שקלים, אבל שמלות ערב לבנות יהיו כמובן עניין יקר יותר.
  3. עורכים סקר שוק כדי להבין את מצב המחירים לסגנון השמלה שבה נתמקד, כדי להבין עד כמה ניתן לצמצם עלויות.
  4. זכרי – אין תקציב שנכון לכולן. כל אחת מגדירה לעצמה מה שנכון לה מבחינת גבול עליון של הוצאות.

 

שמלת כלה

אפשרויות למי שמחפשת שמלות כלה בזול

מעבר לקביעת תקציב, ישנן כמה אפשרויות ששווה לבדוק אם התקציב לחתונה שלכם מוגבל או אם את לא מעוניינת לשלם מחירים גבוהים מסיבות אחרות.

  1. הזמנת שמלה מהאינטרנט – הכלה מספקת את המידות ובוחרת עיצוב, ומקבלת שמלה מותאמת למידותיה.
  2. ירידי יד שנייה – שמלות יד שנייה הן לא רק נוחות יותר במחיר, הן גם טובות יותר לכדור הארץ ולפעמים מוכרים אותן גם כדי לתרום את הרווח למטרה טובה. מומלץ לבדוק אם יש ירידי שמלות של עמותות באיזור, כך אפשר למצוא מציאות.
  3. מכירות יד שנייה וירידי סוף עונה של מעצבות – כאן צריך לעקוב ולהיות על המשמר כי קל לפספס, אבל הרבה פעמים מעצבות רוצות להיפרד מקולקציות ישנות, ומוכרות אותן במחירים נמוכים יותר. לעתים הן אפילו מציעות שירותי תיקון.

 

יתרונות וחסרונות של בחירה בשמלת כלה יד שנייה

שמלות כלה יד שנייה הן אופציה נפוצה שהולכת ונעשית פופולרית יותר.

יתרונות:

  • עלות – כמובן, עלות נמוכה יותר, מה שרלוונטי לכלה שמעוניינת לשמור על תקציב מוגדר מראש.
  • אקולוגי – רכישה של שמלת כלה ותפירה שלה מאפס יכולה להציק לחלקנו במצפון, שכן בכל זאת מדובר בבגד לערב אחד בלבד. בהיבט הזה, שימוש בשמלה שכבר נעשה בה שימוש, היא בהחלט צעד אקולוגי יותר.

חסרונות:  

  • תיקונים – בכל שמלה יש צורך בתיקונים, אבל כאשר מדובר בשמלה שנתפרה למידות של אחרת, גם אם היא פחות או יותר במידה שלך, הצורך בתיקונים יהיה משמעותי יותר ועלול לפגום בנראות הסופית של השמלה.
  • עיצוב – רכישת שמלה מוכנה, כמו שמלת יד שנייה, לא תמיד מאפשרת לכלה שמלה שתואמת בדיוק שמלת החלומות שלה מבחינת כל פרט ופרט.

 

יתרונות וחסרונות של הזמנת שמלת כלה מהאינטרנט

גם בהזמנת שמלה מהאינטרנט ישנם יתרונות וחסרונות:

יתרונות:

  • עיצוב אישי – לעומת רכישה של שמלת יד שנייה, כאן ניתן לבחור עיצוב ולהתאים אותו בדיוק לטעמך.
  • התאמה למידות – כמו בהיבט העיצוב, ואף חשוב יותר, שמלה שמזמינים מהאינטרנט נתפרת בהתאם למידות המדויקות שלך.

חסרונות:

החיסרון העיקרי של הזמנת שמלה מהאינטרנט הוא שאין אפשרות לעקוב אחרי התהליך, ובעצם רואים את השמלה רק כמוצר מוגמר. לכן ברכישת שמלה מהאינטרנט כדאי להקדים מאוד את התהליך, לבנות על תוכנית ב’ או להצטייד מראש בתופרת מעולה שתדע לשקם כל שמלה.

 

לסיכום

כן, בהחלט אפשר לקבוע תקציב לשמלת כלה, להרגיש ולהיראות נפלא גם במחיר שפוי. הסוד הוא לדעת איפה קל יותר להתפשר ולהכיר את האופציות השונות לרכישת שמלה במחיר זול יותר, כמו אתרי אינטרנט ורכישת שמלה יד שנייה.

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
לייעוץ חינם השאירו פרטים
להתארגן ליום המיוחד בקלאס
השלום 89 באר שבע - שניים מהדברים הכי חשובים ביום החתונה הם איפה תתחילו אותו ואיפה הוא הסתיים. אנחנו כאן כדי לדאוג ששניהם יתממשו בשיא הפינוק והסטייל!
השלום 89 באר שבע - שניים מהדברים הכי אנחנו כאן כדי לדאוג ששניהם יתממשו בשיא הפינוק והסטייל!
לבדיקת תאריך פנוי השאירו פרטים