כל מה שצריך לדעת על שבת חתן

כן, החתונה עצמה היא אירוע גדול ומשמעותי, אבל גם שבת חתן צריכה לקבל את הכבוד הראוי לה. למי שלא מכיר, שבת חתן היא מסורת שבה המשפחה מתכנסת בשבת לפני החתונה או השבת שאחריה לחגוג את הנישואים הטריים, להעלות את החתן לתורה ולתת לו לקרוא מהפרשה. אז מה צריך לארגן לקראת אירוע זה ומה צריך לדעת? צוות האתר התכנס במיוחד כדי לכתוב לכם את המדריך המלא לשבת חתן.

 

את מי מזמינים לאירוע?

נתחיל מסגירת הפרטים הראשונים של האירוע. מי בכלל צריך להגיע לשבת חתן?

  1. משפחה: בדרך כלל האירוע הוא למשפחה בלבד, ביניהם ההורים, האחים, בני הזוג של האחים והילדים, סבתא וסבתא משני הצדדים, דודים וגם בני דודים. כמובן ששם נכללים גם זוג הנשואים הטריים.
  2. מה עם הצד של הכלה? לא נהוג להביא את כל המשפחה המורחבת של הכלה אבל אפשר להביא את האנשים הכי קרובים לה, כגון ההורים שלה, אחים ואחיות וכדומה.
  3. חברים: אם יש לכם חברים קרובים שהם כמו אחים, גם אותם אפשר להזמין לאירוע.

 

מתי האירוע מתקיים?

לאחר שאתם קובעים את התאריך של החתונה, אתם יכולים לקבוע גם את התאריך של שבת חתן. אבל המסורת משתנה בהתאם למוצא שלכם.

  1. מזרחים וספרדים: אצל עדות המזרח והספרדים נהוג לקיים שבת חתן בשבת שאחרי החתונה.
  2. אשכנזים: אצל האשכנזים האירוע מתקיים בשבת שלפני שהזוג מתחתן.

אתם כמובן מוזמנים לבחור על פי איזה גישה ללכת בהתאם למסורת ולרצונות שלכם.

שבת חתן

מי משלם?

זאת שאלה שלא תמיד נעים לשאול, אבל חשוב שתחשבו על זה מבעוד מועד. יש מספר גישות בנוגע למי משלם על שבת חתן.

  1. הורי החתן: אנשים רבים בוחרים שהורי החתן יממנו את האירוע כולו. גם אם הוא מתקיים בבית מלון וצריך להזמין חדרים ואוכל- הם אלה שדואגים לכך והאורחים פשוט צריכים להגיע.
  2. חצי חצי עם הורי הכלה: לפעמים ההורים של שני הזוגות בוחרים לחלוק את ההוצאות על כלל האירועים שקשורים לחתונה, גם החינה, גם שבת חתן, גם מסיבת אירוסין וכדומה.
  3. האורחים עצמם: לפעמים מדובר בעול כלכלי שמתווסף לכסף הרב שמושקע בחתונה עצמה, ובמקרה כזה אפשר לבקש מהאורחים לממן את שהייתם בשבת חתן.

 

מקומות לשבת חתן

אחת ההחלטות החשובות שתצטרכו לבצע היא היכן מקיימים את האירוע. יש המון אופציות שונות של מקום לשבת חתן כל אחת מהן מתאימה לצרכים אחרים, וכדאי לבדוק את כולן לפני שמקבלים את ההחלטה הסופית.

  1. בבית הכנסת שלכם: אפשר לבחור לקיים את השבת חתן בבית כנסת השכונתי והקהילתי שלכם. דבר זה יצריך מכם לשכן אנשים שעלולים לבוא מרחוק ולמצוא להם פתרונות לינה. בנוסף, תצטרכו לדאוג לאוכל בעצמכם. אם מגיעים אורחים רבים זה עלול לגבות מכם זמן ומאמץ רבים, אבל יכול לחסוך כסף. יש גם יתרון נוסף לקיום שבת חתן בבית הכנסת- הקהילה שלכם יכולה לחזק אתכם.
  2. בבית מלון מיוחד: יש בתי מלון רבים בארץ שיכולים לשמש בתור מקומות לשבת חתן. בתי מלון אלה מודעים לצרכים המיוחדים שנדרשים מהם לצורך האירוע, כמו שמירת השבת והחלפה בין הארוחות ביום עצמו. היתרון הוא שמלון ידרוש מכם הכנות מועטות בלבד. הם אלה שישכנו ויאכילו את כל האורחים, ואתם בעיקר תצטרכו לבוא. מדובר גם באופציה שמייצרת פרטיות רבה. אבל- זה כמובן מגיע עם תג מחיר.
  3. באכסנייה: כשאתם בוחרים מקום לשבת חתן לא חייבים ללכת על בית מלון מפואר, אפשר גם לבחור באכסניות ובתי הארחה עליהם תוכלו לשלם מעט פחות- ועדיין לקבל שירות טוב.
  4. בישיבות, אולפנות וכדומה: יש מוסדות שונים שמציעים חדרים להשכרה בסופי שבוע כדי לאפשר לאנשים לקיים שם אירועים משפחתיים. יש בהם בית כנסת, חדרים ומקומות להתאסף והם זולים במיוחד, אבל החיסרון הוא שהם לא יגיעו עם אוכל ועם שירותי אירוח אחרים.

 

לסיכום

שבת חתן הוא אירוע גדול וחשוב שיש לשים עליו את הדעת. יש לקבוע מראש את מי מזמינים, מתי האירוע ואיזה מקום לשבת חתן בא לכם לבחור. אתם לא חייבים גם לעשות את זה לבד- אתם יכולים להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים באירועים מסוג זה שיוכלו ללוות אתכם.

למקומות המומלצים לשבת חתן לחצו – מקומות לשבת חתן

אז מה היה לנו עד עכשיו?
לייעוץ חינם השאירו פרטים
להתארגן ליום המיוחד בקלאס
השלום 89 באר שבע - שניים מהדברים הכי חשובים ביום החתונה הם איפה תתחילו אותו ואיפה הוא הסתיים. אנחנו כאן כדי לדאוג ששניהם יתממשו בשיא הפינוק והסטייל!
השלום 89 באר שבע - שניים מהדברים הכי אנחנו כאן כדי לדאוג ששניהם יתממשו בשיא הפינוק והסטייל!
לבדיקת תאריך פנוי השאירו פרטים