עיצוב שמלת כלה – הדרך לשמלת הכלה המושלמת שלך

הכתבה הזו מיועדת גם למי שיודעת איך נראית השמלה החלומית שלה וגם למי שלא. גם למי שחלמה עליה מגיל חמש וגם למי שנזכרה שלושה חודשים לפני החתונה. גם למי שרוצה את השמלה הכי קלאסית וגם למי שעדיין חושבת על אופציות כמו אוברול או חליפת מכנסיים. כל כלה והשמלה שלה – איך תגיעי לשמלה שלך?  

אחרי בניית רשימת מוזמנים וסגירת אולם ותאריך, נפתחת רשימה עצומה של דברים שצריך לסגור לקראת האירוע וביניהם, איך לא, שמלת הכלה שלך. השמלה או הבגד שתלבשי בערב החתונה יככבו בתמונות ולכן כדאי להשקיע ולא לחפף בתהליך העיצוב שלהם. צוות המומחים של האתר save the date הכין לך מדריך עם כל השלבים בדרך לשמלת (או בגד) הכלה שלך.

 

מה חשוב להחליט לקראת תהליך עיצוב השמלה?

לפני שמתחילים, יש כמה דברים שחשוב לסגור מול עצמך:

  1. תקציב – כמו כל דבר בחתונה, כדאי להתחיל מלהחליט כמה כסף את רוצה ומוכנה להקדיש לעניין. לכל אחת התקציב שמתאים לה ואין נכון או לא נכון. המגוון בשוק רחב דיו כדי שתוכלי לעמוד בתקציב שלך ולצאת עם השמלה הנכונה.
  2. אחת? שתיים? אולי שלוש? היום בחתונות רבות מקובל לשלב שתי שמלות כלה או אפילו יותר. האם את רוצה שמלה אחת שתשרת אותך לאורך כל האירוע או להחליף שמלה במהלכו?
  3. מיקום – לאן את מוכנה לנסוע ולאן לא? בין אם זה כדי להגיע למעצבת שהתאהבת בקולקציה שלה או כדי להגיע לסלון הכלות שמציע פריטים שאהבת בחצי מחיר, גם לזמן הנסיעות ולדלק יש משמעות, בטח בתקופה כל כך עמוסה כמו ארגון חתונה.

 

בחירת מעצבת שמלות כלה

לפני שנתחיל את תהליך העיצוב, חשוב לבחור היטב את מי שתהיה אחראית על עיצוב שמלת הכלה שלך (או על עיצוב שמלות הכלה שלך). איך בוחרות נכון?

  1. בדיקת קולקציות קודמות – רבות מהמעצבות מחזיקות באתר שבו ניתן להתרשם מקולקציות קודמות וכן מכלות שלבשו שמלות בעיצוב אישי. התרשמות מהקולקציות תאפשר לך להבין את הסגנון הכללי ואת המגוון של המעצבת שלפנייך.
  2. ביקורות – אין חכמה כבעלת ניסיון ולכן חשוב לבדוק את חוות הדעת על המעצבת מכלות שנעזרו בשירותיה, שלרוב ישמחו לספק חוות דעת מועילה לכלות אחרות.
  3. שיחה ראשונית – לפני שתפגשי את המעצבת ותתרשמי ממנה, כדאי לשוחח איתה טלפונית ולקבל פרטים על התהליך ועל העלויות המשוערות. כבר בשיחה כזו, סביר להניח, תוכלי להרגיש אם יש לך “קליק” איתה או לא.
  4. פגישת ייעוץ – השלב האחרון לפני בחירת המעצבת הוא פגישת ייעוץ בסטודיו שלה שבה תשוחחי עמה, תתרשמי מנוכחותה ומהחיבור ביניכן ומסגנון העבודה שלה. חשוב שתרגישי בנוח איתה.
  5. לא כדאי להגזים ולראות יותר מדי מעצבות. שלוש, ארבע, גג חמש – מעבר לזה פשוט תתבלבלי מהמבחר.

 

עיצוב סקיצה

עיצוב שמלות כלה מתחיל בגיבוש הסקיצה של השמלה שתרצי. כאן יש כמה דברים שחשוב לבחור –

  1. גוון – נכון ששמלת כלה היא לרוב לבנה, אבל אפשר להעדיף קרם, שמנת, פנינה, גוון שמפניה ועוד ועוד.
  2. גזרה – עולם הגזרות של שמלות הערב הוא אינסופי, וזה כשאנחנו נשארים בעולם השמלות. צריך להחליט על סוג מחשוף, על כמה השמלה תיצמד או תישפך, על השרוולים ועוד המון פרמטרים קטנים שידייקו את השמלה.
  3. סוגי בדים – תחרות, משי, סאטן, טול – לכל בד תכונות שונות ושימוש אחר, וחשוב לבחור ביחד עם המעצבת את הבד הנכון לשמלה.
  4. תוספות – פעמים רבות נשזור בשמלה פנינים או חרוזים על מנת לגרום לה להיראות עשירה יותר.

 

מדידות

אחרי עיצוב הסקיצה, מתחיל תהליך של דיוק והתאמה של השמלה לגופך ולהעדפותייך. במקרים מסוימים יידרשו שתי מדידות ולא יותר, אך לרוב יש לפחות שלוש מדידות ובמקרים לא מעטים גם יותר מכך.

  1. מדידה ראשונה – לקיחת מידות מדויקות של גופך לפיהן תיתפר השמלה.
  2. מדידה שנייה – לבישת השמלה לאחר תפירתה, החלטה על שינויים לפי העדפות וצרכים כמו ירידה או עלייה במשקל, התאמת גובה המחשוף, בחירת קישוטים כגון פנינים וחרוזים.
  3. מדידה שלישית והלאה תשמש לדיוק השמלה, בדומה למדידה השנייה, כאשר המדידה האחרונה צריכה להיערך לא יותר מכמה ימים לפני האירוע.

 

אחרי המדידה האחרונה תוכלי בדרך כלל לקחת את השמלה ולשמור עליה היטב היטב עד יום האירוע. מזל טוב!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
לייעוץ חינם השאירו פרטים
להתארגן ליום המיוחד בקלאס
השלום 89 באר שבע - שניים מהדברים הכי חשובים ביום החתונה הם איפה תתחילו אותו ואיפה הוא הסתיים. אנחנו כאן כדי לדאוג ששניהם יתממשו בשיא הפינוק והסטייל!
השלום 89 באר שבע - שניים מהדברים הכי אנחנו כאן כדי לדאוג ששניהם יתממשו בשיא הפינוק והסטייל!
לבדיקת תאריך פנוי השאירו פרטים