שבת חתן – מה משפיע על עלות האירוע?

מלבד אירוע החתונה, התקופה של מעבר מרווקים לנשואים כוללת עוד כמה אירועים מרגשים ואחד מהם הוא שבת חתן. האירוע שבמרכזו עומד החתן יכול להיות חוויה נהדרת וגם מיוחדת עבור החתן ומשפחתו, אבל הוא כרוך בעלויות נוספות שחשוב להתייחס אליהן בבניית תקציב החתונה

 

בחתונות רבות החתן מתכנן לעלות לתורה בשבת שלפני או אחרי החתונה שלו, ופעמים רבות יש סביב זה אירוע שלם נוסף. אם אתם מתכננים לקיים אירוע שבת חתן ולא בטוחים איך להתכונן לנושא כלכלית, אנחנו כאן בשבילכם. צוות האתר save a date התכנס כדי להכין עבורכם את המדריך השלם לכמה עולה אירוע שבת חתן.

 

מה משפיע על עלות האירוע?

ישנם כמה גורמים מרכזיים לעלות של שבת חתן:

  1. סוג האירוע – האם מדובר באירוח של שבת שלמה או באירוע מדגמי המתרחש רק בשבת בבוקר?
  2. כמה אורחים מוזמנים – בהתאם לכמות האורחים משתנה העלות של המזון, האירוח ועוד.
  3. מיקום האירועמקומות לשבת חתן יכולים להיות יקרים מאוד אבל יכולים להיות גם בעלות צנועה או אפילו ללא עלות כלל.
  4. תוספות שונות – לעלויות הבסיסיות של האירוע יכולות להתווסף הוצאות נוספות כמו תרומה לבית הכנסת מצד החתן ומשפחתו או שדרוגים לסטנדרט האירוח.

 

שבת חתן – שתי גרסאות

בהתאם לאופי המשפחה ולמגזר אליו היא משתייכת, שבת חתן תהיה באחת משתי גרסאות:

  1. אירוח שבת – במשפחות דתיות וחרדיות, שבת חתן כוללת התכנסות של האורחים לכל השבת, שכן אין אפשרות ריאלית להגיע לעליה לתורה המתקיימת בשבת בבוקר בלבד.
  2. שבת בלבד – במשפחות חילוניות ומסורתיות, בהן ניתן לנסוע בשבת, פעמים רבות האירוע יכלול עלייה לתורה בבוקר ובהמשך ארוחת צהריים משותפת למספר גדול יחסית של אורחים.

כמובן שהגרסה הראשונה מורכבת יותר מבחינה תקציבית, ודורשת היערכות רבה יותר.

 

כמה אורחים מוזמנים לאירוע?

ממש כמו בהכנות לחתונה, גם כאשר מתכוננים לאירוע שבת חתן מומלץ להתחיל מרשימת מוזמנים, כדי להבין את סדר הגודל של האירוע.

  1. אירוע מצומצם – במידה ולשבת מוזמנת רק משפחת החתן הקרובה, מדובר באירוע קטן יחסית שלא דורש היערכות מאוד מורכבת, וכן גוזר עלויות נמוכות יותר.
  2. אירוע מורחב – במידה ובוחרים להזמין לאירוע קרובי משפחה מורחבת, חברים או אורחים נוספים, כמובן שעלות האירוע תאמיר בהתאם.

 

מיקום האירוע

המיקום בו נבחר לקיים את האירוע, ובפרט כאשר מדובר באירוח של שבת שלמה, הוא אחד הגורמים המרכזיים שישפיעו על העלות שלו. סקרנו כמה אפשרויות עבור מקום לשבת חתן, מהיקרה אל הזולה –

  1. מלון או מתחם צימרים – בחירה לארח בבית מלון או במתחם צימרים היא כמובן האפשרות היקרה ביותר ויכולה, בהנחה שמשפחת החתן נושאת בעלויות. חדר בבית מלון פשוט יחסית יעלה לפחות כמה מאות שקלים ללילה, ולרוב יאמיר לסכום ארבע ספרתי.
  2. אכסניית נוער – אכסניה או לינה בסגנון של בית ספר שדה תאפשר עלויות צנועות יותר אך בהתאם לכך סטנדרט האירוח יהיה נמוך יותר – למשל, בכל חדר יהיו יותר אורחים.
  3. דירות או בתים פנויים – כאן מדובר בדירות או בתים של משפחות שמתגוררות בהם בשגרה ונסעו לסוף השבוע למקום אחר. העלות במקרה זה יכולה להיות צנועה מאוד או אפילו חינמית, אך כמובן דורש היערכות מרובה על מנת למצוא דירות במיקום ובגודל שיתאים למשפחות שיתארחו באירוע.

 

אם נסכם, העלויות של שבת חתן נגזרות משלושה גורמים עיקריים – סוג האירוע, כמות האורחים ומקום האירוח. קשת העלויות יכולה להיות רחבה מאוד וחשוב להחליט מראש באיזה אירוע מעוניינים ומה התקציב שניתן לפנות למטרה זו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
לייעוץ חינם השאירו פרטים
להתארגן ליום המיוחד בקלאס
השלום 89 באר שבע - שניים מהדברים הכי חשובים ביום החתונה הם איפה תתחילו אותו ואיפה הוא הסתיים. אנחנו כאן כדי לדאוג ששניהם יתממשו בשיא הפינוק והסטייל!
השלום 89 באר שבע - שניים מהדברים הכי אנחנו כאן כדי לדאוג ששניהם יתממשו בשיא הפינוק והסטייל!
לבדיקת תאריך פנוי השאירו פרטים